Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

Η Ιφιγένεια εν Αυλίδι σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη στο θέατρο Badminton


Ξεκίνησε εντυπωσιακά από την Αθήνα γεμίζοντας ασφυκτικά το Θέατρο Πέτρας και συνέχισε κάνοντας συνεχόμενα sold out
στις πόλεις που παίζεται, από τη Β. Ελλάδα ως την Κρήτη και την Πελοπόννησο. Την ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ εν Αυλίδι του Ευριπίδη, που σκηνοθέτησε ο Θέμης Μουμουλίδης σε μια παραγωγή της 5ης ΕΠΟΧΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας, έχουν χειροκροτήσει θερμά μέχρι στιγμής 50.000 θεατές σε όλη την Ελλάδα αναδεικνύοντάς την στη μεγάλη επιτυχία του φετινού καλοκαιριού.

Η περιοδεία ολοκληρώνεται στην Αθήνα με τρείς παραστάσεις στο θέατρο Badminton, όπου θα προσαρμοστεί σκηνικά ειδικά για κλειστό χώρο.

Στις 13, 14 και 15 Σεπτεμβρίου το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει ένα θίασο εκλεκτών πρωταγωνιστών σε μια παράσταση που φέρνει στην επικαιρότητα την τραγικά επίκαιρη έννοια της θυσίας.

Η ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ εν Αυλίδι του Ευριπίδη είναι ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής πραγματείας, είναι κείμενο βαθύτατα πολιτικό, ένα ειρωνικό και ταυτόχρονα τραγικό σχόλιο πάνω στο θέμα της πολιτικής σκοπιμότητας. Η Ιφιγένεια σύμβολο κάθε θυσίας, είναι το εξιλαστήριο θύμα των πολιτικών σκοπιμοτήτων κάθε εποχής. Η Ιφιγένεια δεν θυσιάζει μόνο τη ζωή της, αλλά κυρίως, θυσιάζει, την αθωότητα της καθώς καλείται σχεδόν ακαριαία, να συνειδητοποιήσει το ανελέητο του κόσμου αυτού.

H παράσταση…

«Η παράσταση επιχειρεί μια σύγχρονη σκηνική ανάγνωση του κειμένου, μέσα σε ένα ποιητικό εικαστικό περιβάλλον, με την σύγχρονη μουσική επεξεργασία του Κ. Βήτα. Ένας πυροβολισμός. Σκοτάδι. Μια γυναίκα νεκρή. Κάπου κοντά σε μια παραλία. Ένα σύνολο γυναικών μάρτυρες του θανάτου, ανακρίνονται. Αυτοκτονία ή δολοφονία. Ο χορός αποκτά πρόσωπο, κάθε γυναίκα εκφράζεται διαφορετικά. Τα χορικά γίνονται το σημείο συνάντησης και αντιπαράθεσης με την ιστορία. Οι  ήρωες αναζητούν καθένας τη δική του αλήθεια εκφράζοντας καθένας ένα διαφορετικό κόσμο, που αρνείται πεισματικά να συνυπάρξει με το αυτονόητο…

Η έννοια της θυσίας αποκτά πολλαπλές διαστάσεις. Συγγενεύει με τη δολοφονία…»

Η παράσταση ανεβαίνει σε μετάφραση Κ. Χ. ΜΥΡΗ, σκηνοθεσία - επεξεργασία κειμένου ΘΕΜΗ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗ, σκηνικό ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΤΣΑ, κοστούμια ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΟΚΚΟΡΟΥ, μουσική ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΗΤΑ, φωτισμούς ΝΙΚΟΥ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ.

Πρωταγωνιστούν:

ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ [Κλυταιμνήστρα], ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑÏΝΑΣ [Αγαμέμνων] ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ [Ιφιγένεια], MHNAΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ [πρεσβύτης], ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΝΚΟΓΛΟΥ [Αχιλλέας], ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ [άγγελος], ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ [Μενέλαος], ΛΟΥΚΙΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΟΥΣΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΑΡΕΤΗ ΠΑΣΧΑΛΗ.

Σε ρόλο κορυφαίας η ΡΙΤΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ.

Η ιστορία…

Η "Ιφιγένεια εν Αυλίδι", είναι το προτελευταίο έργο του Ευριπίδη. Πραγματεύεται τη θεϊκή βούληση της Άρτεμης να θυσιαστεί η Ιφιγένεια, κόρη του βασιλιά των Μυκηνών, Αγαμέμνονα, προκειμένου να φυσήξουν ούριοι άνεμοι και να κινήσει ο στόλος των Ελλήνων για την Τροία.

Ο πόλεμος γίνεται αυτή τη φορά γιατί ο Πάρις έκλεψε την Ελένη σύζυγο του Μενέλαου, προσβάλλοντας έτσι την Ελλάδα. Ο στόλος των Ελλήνων περιμένει στην Αυλίδα να φυσήξουν οι άνεμοι…

Η αρχική απόφαση του Αγαμέμνονα ν’ αποδεχτεί το χρησμό, μέσα σε μία κατάσταση σύγχυσης και πανικού και η ψευδής ανακοίνωσή του για γάμο της Ιφιγένειας με τον Αχιλλέα προκειμένου να οδηγηθεί η Ιφιγένεια στην Αυλίδα, σύντομα ανακαλείται από τον ίδιο. Ωστόσο τελικά, ο Αγαμέμνων, παρά τις ικεσίες της Κλυταιμνήστρας και της Ιφιγένειας, αποφασίζει τη θυσία. Η Ιφιγένεια, καλείται σε μια στιγμή να συνειδητοποιήσει την αμετάκλητη αλλαγή στη ζωή της. Αδύναμη και αηδιασμένη απέναντι στη βία του στρατεύματος, ανυπεράσπιστη, κι αθώα,  αποφασίζει, με ένα λόγο ειρωνικό που φτάνει στα όρια του σαρκασμού, να θυσιαστεί οικειοθελώς.

Η θυσία αποφασίζεται! Η εκστρατεία θα ξεκινήσει… Η ιστορία συνεχίζεται…

Το ερώτημα παραμένει: Θυσία ή φόνος;


Πηγή : culturenow.gr

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Κοινωνική Ενημέρωση: Θέσεις εργασίας

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *